Professionellt, kreativt och konstnärligt

_N0A9287-color-webb

Om kursledaren

• Fotograferat med systemkamera sedan 7 års ålder.
  • Utbildat sedan 80-talet i gymnasiet i systemkameran och i mörkrumsteknik.
  • Utbildar i kreativa porträtt, sagofotografering, fineart, studiofotografering och grundutbildning i foto online och via workshops.
  • Fotograferat professionellt på heltid sedan 2000.
    Driver en fotostudio i Tyresö / Stockholm.
  • Tävlat och vunnit internationella fototävlingar som guld i SM, Silver i EM, och 7a i VM,
    och andra internationella tävlingar.
  • Gesällbrev och Mästarbrev
  • Jury i SM, EM och VM och andra tävlingar.
  • En av kursledarna i Fotoakademien Sverige (www.fotoakademien.se)
  • Är passionerad i att skapa vackra bilder och skapa dem i photoshop.
  • Fullkomligt älskar resor och upplevelser och äta kanelbullar.
    Jag fotograferar sagobilder och bröllop utomlands och kombinerar det med att
    skapa kurser på andra platser.
Svenska Fotoskolan

“Det är den absolut bästa kurs jag vart på!! En lärare som engagerar sig 110% i både förberedelse, kurs och även nu efteråt..”

Enormt prisvärd kurs med ett suveränt upplägg, allt optimerat och förberett för att vi deltagare skulle få ut max av kursen! En lyhörd och improviserande lärare som fixade allt galant. Bästa kurs jag varit på!! Rekommenderar den verkligen!!This is a fantastic recommendation!”

Kursdeltagare studiofotografering, Kreativa porträtt

Svenska Fotoskolan

“Alltså, en kurs med och hos Jenny ger dig det bästa av så många världar. Man känner sig inbjuden till hennes ”hem” och hon bjuder på allt från teknisk information, till fantasi och inspiration. Hon visar hur hon arbetar både bakom kameran och framför datorn. Hon bjuder på härlig energi, skratt och hembakta bullar.

Efter kursen är man såå boostad med inspiration, tankar, kunskap och idéer. Och man är sååååå GLAD och tacksam 🤗”

Workshop i studiofotografering och kreativa porträtt

Svenska Fotoskolan

“Wow! Det var en jätterolig, lärorik och inspirerande workshop med superhärlig energi och fin stämning. Jenny är helt fantastisk både som utbildare och människa. Hon är varm, inkluderande och skapar fin gemenskap & goda förutsättningar för att alla ska trivas och känna sig välkomna. Jättebra med förberedelser och uppföljning via en Facebook grupp. Att få bo i studion var perfekt, både för att det var praktiskt och för att vi fick chansen att lära känna varandra mycket bättre. Kommer minnas den här helgen hela livet! Magiskt!”

Workshop i studiofotografering och kreativa porträtt

Här hittar du det senaste på Instagram jennypuronne.photoartist